Prodej MULTIVANU

Jak nejlépe prodat auto? To je otázka, která napadá každého celkem často :) V mém případě padaly různé návrhy – prodávalo se sériové auto, které na trhu mělo cenu v tu dobu cca 90 tis, které vlastnil fanda (já), který do něj investoval mnoho času a peněz, což ovšem běžný spotřebitel neocení. Navíc jsem spěchal. Bylo tedy nutné orientovat se na vw nadšence, spíše tedy blázny. Jeden z návrhů byla německá aukce. Přeci jen je v Německu jiná kupní síla (víc bláznů a víc peněz) a tehdy to ještě nebylo s ekologií tak daleko. Protože ale neumím moc šprechtit, byl tento způsob pro mě nadlidský úkol. A tak jsem vlastně udělal tyto stránky, které zprvu měly jeden jediný účel. Prodat dobře multivana.

Multivana jsem koupil o 4 roky dříve za 110 tis. Kč. Auto mě za tu dobu mého působení (motor, lak, brzdy, výbava atd.) přišlo celkem asi kolem 300 tis. Kč. Cílem bylo tedy prodat za cenu co nejvíce podobající se nákladům :) Tak jsem zkoušel různé prodejní finty a začal s cenou někde kolem 220 tis. Kč. Po roce všech možných inzercí na všech možných serverech (českých) a mého postupného zlevňování, si našel svého kupce v červnu r. 2008 za 118 tis. Kč. No jo, jenže po roce, co se takto prodal, najednou zavolal nějaký kupec, že by ho bral za těch 220 tis. a kdy si pro něj může přijet.

A tedy pravidlo č. 6 - nespěchat! Každá věc má svého kupce, je to jen o čase a reklamě.

Za zmínku k prodeji ještě stojí fakt, že jsem vlastně zvolil dvě prodejní strategie. Zprvu jsem se pokoušel prodat nadupané auto s veškerou výbavou za vyšší cenu a později pak vymontovat co se dá a prodat auto v základu za minimální cenu.  Díly prodané zvlášť cenu kompenzovaly stejně dobře. V té druhé oblasti byla větší kupní síla a auto se snáze prodalo.

Pravidlo č. 7 - co do auta vrazíte (lak, repas, opravy) nikdy zpět nedostanete. Pouze díly typu nezávislé topení, markýza a pod.